Update III - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu Update III - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu

Update III

Door: Merle Rosenberg

Blijf op de hoogte en volg Merle

19 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Ennnn we zijn alweer 9 dagen verder sinds mijn vorige post! De tijd gaat echt steeds sneller, want elke keer als ik de datum van mijn vorige update's zie denk ik huh, nu alweer zoveel dagen verder... Maar dat is alleen maar fijn. De dagen hier verlopen eigenlijk nog steeds hetzelfde als in mijn vorige bericht. Pieter en ik doen nu definitief om de dag split-en late. Split van 7.30-13.00 & 18.00-sluit en een late is 13.00 tot sluit. Dat is wel fijn, want dan zit je niet elke dag vast in hetzelfde ritme maar kun je de ene dag wel uitslapen en de andere lekker vroeg op etc. En ja ik zeg inderdaad 'lekker' vroeg op want ik merk dat ik in de ochtenden het actiefs ben (ben ik dus toch een ochtendmens haha). Dat komt denk ik vooral door de warmte. In de ochtenden loop je tenminste nog niet te zweten bij alles dat je doet en ik merk aan mezelf dat wanneer ik om 13.00 moet beginnen, ik de eerste twee uur niet vooruit te branden ben. Eergisteren was het echt het toppunt, 41 graden. Ik heb het volgensmij nooit ergens zo warm meegemaakt. 'Even' naar het tourist centre lopen was dan ook een hele opgave, voelde me net alsof ik in een broodrooster zat ofzo. Die dag erna, gisteren dus, regende het. Opzich niet verkeerd na die veel te warme dag, maar wel weer een beetje jammer dat ik precies op die dag vrij ben. Op mijn vorige vrije dag heeft het namelijk ook de hele dag geregend. Nu lijkt het of het vaak regent hier, maar dat zijn dus ook de enige twee regendagen geweest die we hebben gehad hier in Afrika. Typisch.

Gisteren dus vrij geweest, er stond een afspraak op de planning in de Rain Spa. Rain is te vergelijken met Rituals, allemaal hele lekkere en (zeker voor hier in Afrika) luxe producten waar ik mijn hart kan ophalen. Bij de Rain shop, zit dus ook een spa met verschillende behandelingen en Piet en ik vonden dat we die wel verdiend hadden. Gelijk twee achter elkaar, waarom ook niet. We begonnen allebei met de Elephant Walk massage waarbij ze je serieus het gevoel geven alsof er een olifant over je heen loopt (maar dan op de prettige manier) en daarna heb ik een facial genomen, die ik nog wel het lekkerst vond. Maskertjes, cremes, scrubs, gezichtmassage, niks te klagen! Nadat we helemaal zen de Rain spa uitliepen, heeft de echte Afrikaanse rain onze zen-mood weer een beetje verpest. Maaar ondanks dat, zeer geslaagde middag.

De komende dagen staan weer in het teken van werken. Marjolein zei dat er nog ongeveer tien hele drukke dagen aankomen, en het vanaf dan wat minder gaat worden. Al is met dat hard werken ook niets mis, de dagen gaan daardoor snel voorbij en je hebt genoeg afleiding om niet aan thuis te hoeven denken. Dus nog even knallen, en tot de volgende keer maar weer!

Liefs,
Merle

  • 19 Februari 2014 - 10:57

    Carla:

    Fijn dat het goed met je gaat! xxx

  • 19 Februari 2014 - 11:27

    Daddy:

    Weer 'n leuk verslag, zijn er al foto's van ná de facial, haha!

  • 19 Februari 2014 - 11:42

    Marie-thérèse:

    leuk hoor Merle jouw verslagen! Ben best een beetje jaloers! Alles weer genezen van je val van het paard? Je huid weer mooi bruin en hersteld na het "verkeerde gebruik van de zon"?
    Ik vind het echt heel leuk om je te volgen en gooi :) nog maar een paar mooie foto's op je blog!
    lieve groet voor jullie

  • 19 Februari 2014 - 11:45

    Ellen Rosenberg:

    Gaat de goeie kant op Merle. Goed om te lezen. Het is wel erg warm daar; dan lijkt me een regenbui niet echt een straf. Maar als ik het goed begrijp regent het dan wel bijna de hele dag. Das wel minder, zeker als je vrij bent. Jij houdt het wel vol tot april lijkt me zo. Groetjes uit Rijen xxx

  • 19 Februari 2014 - 12:57

    Marie-José Schapenk:

    Hallo Merle,

    Ja,ja ook ik heb je blog gevonden! Het duurde even, maar na een tip van Ruud ben ik je nu ook al even aan het volgen, leuk om te lezen hoor!
    Wat een ervaringen doen jullie op, misschien merk je dat zelf pas als je straks weer thuis bent.
    Er zat een behoorlijke tijd tussen deze en je vorige update...een goed teken, lekker druk daar met werken, maar toch ook af en toe leuke,ontspannende momenten. Trouwens werken kan ook heel leuk zijn, maar met 41 graden....Wij kijken hier naar de winterspelen!!
    Ik wens jullie nog veel succes verder, groetjes uit Deventer.

  • 19 Februari 2014 - 15:47

    :

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! En die massage klinkt erg fijn!
    xx

  • 19 Februari 2014 - 19:17

    Mama:

    Haai Merle,
    Wist je al dat jou blog al bijna 1000 keer bekeken is?
    Zo ongeveer 100 keer door mij ....grapje
    Vindt het steeds heel leuk als weer een stukje schrijft hoewel het voor mij natuurlijk oud nieuws is.
    Gelukkig hebben we iedere dag een paar keer app contact al is het maar om goedemorgen te zeggen of slaap lekker!!!
    Wist je al hoe trots ik op je ben dat je iedere dag weer positiever bent.
    XXX mama

  • 19 Februari 2014 - 20:29

    Marjolijn Feijen:

    Wederom leuk verslag Merle ! Liefs voor jullie xx

  • 20 Februari 2014 - 22:43

    Ell Roest (collega Van Je Mammie):

    Hallo Merle.
    Wat is 't toch leuk om jouw avontuur zó te volgen.
    Je laat ons allemaal mee genieten hoor, ik kijk steeds weer uit naar je schrijven. Hartstikke leuk om te lezen.
    Merle zettum op hè, het gaat jullie daar bijzonder goed!
    Hartelijke groetjes,
    Ell

  • 23 Februari 2014 - 11:13

    Koko:

    Hoi Merle,
    Zondag hier....de dag van de rust.
    En ook hier schijnt nu een zonnetje en even geen regen.
    Want wat bij jou kan,kan hier ook .
    Als je vrij bent dat het dan regent!!!!
    Het gaat goed zo te lezen en je laat geen kans liggen om jezelf eens lekker te verwennen.
    Gelijk heb je....al is het alleen maar om met je gasten over alles mee te kunnen praten!
    Veel werkplezier daar en geniet van de bijzondere momentjes in je vrije tijd.
    En blijf alles met ons delen.....dan is de wereld toch een stukje kleiner, toch?

    Liefs Koko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Merle

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2340
Totaal aantal bezoekers 29188

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 04 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: