Updatje nummer vier - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu Updatje nummer vier - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu

Updatje nummer vier

Door: Merle Rosenberg

Blijf op de hoogte en volg Merle

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Goedemorgennn Nederland!

De weekjes blijven voorbij vliegen, heerlijk dat de tijd zo snel gaat! Inmiddels hebben we er vandaag precies 5 weken opzitten, wat betekend dat er nog maar 4.5 week te gaan is. Ofja, eigenlijk 4. Over vier weken is het 1 april, 4 april vliegen we terug, maar de laatste week staat Kaapstad op de planning dus eigenlijk tel ik hier de weken af tot eind maart. Dan zit het werken er namelijk wel grotendeels op. Wat werk betreft zijn we nu dan écht begonnen aan de laatste loodjes van de drukke tijd. Omdat het rustiger wordt, gaan we waarschijnlijk 11 maart (volgende week dus al), er een paar daagjes tussenuit. Marjolein kent natuurlijk de in's & out's hier, dus die gaat iets leuks voor ons samenstellen en accommodatie etc. regelen. Wat we nou precies gaan doen is voor mij ook nog een beetje de vraag, maar ik laat het allemaal maar gebeuren. In ieder geval super leuk dat ze op die manier met ons meedenken, zelf zei ze ook 'nu jullie hier zijn moeten jullie ook zeker mooie dingen zien!!' en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Soms vergeet ik namelijk wel eens dat ik in Zuid-Afrika zit. Op het mooie weer en het dagelijkse uitzicht op de prachtige bergen na, blijft het toch elke dag weer werken. Heb er dan ook echt zin in om meer te zien van het land, al is voor mij even naar de supermarkt lopen ook al een safari op zich.

Anyway, het leventje hier gaat dus lekker door met 6 dagen in de week werken, de bijkomende stress van het horeca leventje maar ook zeker de gezelligheid met de collega's, irritaties met Pieter en het aan-het-zwembad-liggen vakantie gevoel proberen te krijgen tussen het werken door maar ik moet zeggen dat nu het einde in zicht begint te komen, ik echt zoveel zin heb om weer naar huis te gaan. Niet dat ik het moeilijk heb wat betreft heimwee of dat ik verdrietig ben, maar ik krijg gewoon steeds meer zin in alle simpele en leuke dingen die je doet in Nederland. Uit verveling even met Lars langs de macdrive, dagjes naar Amsterdam en andere steden, de stad om de hoek hebben om weer even bij de Zara rond te snuffelen, vriendinnen en familie dichtbij hebben, ik ga zo genieten van al dat soort stomme dingen als ik weer thuis ben. Heerlijk. Vooral ook dat laatste, vriendinnen en familie dichtbij hebben. Je moet je voorstellen dat mijn contactenkring nu ongeveer bestaat uit 5 mensen. Pieter, Adele, Zelda, Marjolein & Roy. Dit zijn ook allemaal collega's of zelfs mijn bazen (op Piet na) en daar ga je ook weer anders mee om dan je ouders, broer of vriendinnen. Ik merk nu daarom ook wel dat ik behoefte heb om even lekker met iemand anders opgescheept te zitten dan Pieter. No offence verder maar natuurlijk krijg je irritaties als je zoveel met elkaar bent, ineens samenwoont, samenwerkt én je vrije tijd (grotendeels) samen bent.

Laatst vroeg iemand aan me, wat is het eerste dat je doet als je terug in Nederland bent? Daar ben ik nu al 3 dagen over aan het nadenken. Teveel in een keer namelijk en ik kan niet wachten om weer de vrijheid te hebben om uberhaupt zoveel verschillende dingen te kunnen doen met verschillende mensen, en om mijn dagen weer meer variatie te kunnen geven. Nederland, tot snel!!!

Liefs,
Merle

  • 04 Maart 2014 - 10:53

    Mama:

    Haai,
    Ja bij de Zara zullen ze zich ook wel afvragen waar jij onderhand blijft ....
    En Pieter kop op joh je bent al over de helft haha

    Veel liefs Mamaxxxx
    Ik kan trouwens ook niet wachten tot het 5 april is!!!

  • 04 Maart 2014 - 12:20

    Marjolijn Feijen:

    Hoi Merle ! Geniet er nog maar even van hoor want je zult zo weer in de 'sleur' zitten van ons koude kikkerlandje. Deze ervaring neemt niemand je meer af. Succes verder, liefs x

  • 04 Maart 2014 - 14:54

    Carla:

    Hoi Merle, leuk weer om je reisverslag te lezen. Veel werken dus. Maar dat helpt om de weken snel voorbij te laten vliegen. En een paar leuke vrije dagen tegemoet!! Daarna kun je weer teren op n onvergetelijke ervaring en de dagen af gaan tellen.. Tis om voordat je t weet! Geniet er nog van,
    Groetjes, en tot een volgend reisverslag! X

  • 06 Maart 2014 - 16:58

    Lia (collega Van Jullie Mam):

    Wat leuk dat je t zo naar je zin hebt daar. Geniet van de mooie dingen. Nu ben je er. !!! En straks kan je weer genieten van Nederland . veel plezier nog. groetjes Lia

  • 23 Maart 2014 - 10:48

    Marianne Smits ( Collega Van Je Moeder.):

    Goede morgen Merle.

    Het is nu zondag 23 maart, 'n bewolkte dag en koud in ons kikkerlandje.
    Ja dat is natuurlijk anders dan in Zuid-Afrika, heerlijk die zon.

    Nog even en dan weer richting huis uit je verhaal las ik dat je er erg naar uitkijkt.
    Je famile (zeker jullie mama) zal blij zijn dat ze je weer ziet en kan omarmen.

    Maar je hebt 'n hele ervaring opgedaan daar, en nu nog genieten van de omgeving of van datgene wat julli daar nog gaan doen als je vrij bent.

    Merle nog veel succes met je stage, en voor 'n mooie afsluiting daar, en ik wens je 'n goede terugreis naar Nederland en tot ziens.

    Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Merle

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 29189

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 04 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: