(Almost) time to say goodbye.. - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu (Almost) time to say goodbye.. - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu

(Almost) time to say goodbye..

Door: Merle Rosenberg

Blijf op de hoogte en volg Merle

30 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Haiii Nederland,

Terwijl ik voor school aan het werken ben, besloot ik mijn oude reisverslagen terug te lezen van toen we hier net aankwamen en van de eerste week. Wat grappig!! En wat een verschil van dag en nacht hoe ik toen was en nu. Het is inmiddels alweer bijna tijd om afscheid te nemen, HELAAS! Zou je niet gedacht hebben dat ik dat ooit zou zeggen bij het lezen van mijn eerste paar reisverslagen. De afgelopen dagen is het rustig geweest in het hotel, dus dinsdag hebben we een heerlijke tour gedaan door de Robertson Wine Valley samen met Marjolein en Pieter. We zijn de 5 wijnhuizen afgegaan van wijnen die wij ook verkopen. Daar het een en ander geproeft, en weer door naar de volgende. Was echt heel gezellig en wederom in een super mooie omgeving, Zuid Afrika blijft me verbazen.

Gisteren hebben we een afscheids-braai (BBQ) gedaan met Pieter, Roy, Marjolein, Adele en (nog een) Marjolein, vriendin van (de andere) Marjolein. Haha. We zijn zo ongeveer om 14.30 begonnen met eten en drinken, en om 21.30 en heel wat flessen wijn later vonden we het wel mooi geweest. Kortom weer een super tijd gehad en een hoop gelachen maar ook serieuze gesprekken gehad over waarin Pieter en ik in zijn gegroeid en het verschil dat ze zien bij mij vanaf het moment dat ik hier binnen kwam en nu.

Zoals ik al zei was gisteravond dus de afscheidsbraai, want het is al bijna tijd om afscheid te nemen :(. Morgen is onze laatste dag en dinsdag ochtend vertrekken we voor vier dagen naar Kaapstad, om vervolgens naar Nederland te vliegen. Natuurlijk ben ik heel blij om weer terug naar Nederland te gaan, maar nu het afscheid dichterbij komt realiseer ik me dat we hier toch ons leventje dat we hebben opgebouwd in die tien weken achter moeten laten, en dan met name Adele, Marjolein en Roy. Zo raar dat je niet eens weet of je hun ooit nog zal zien terwijl je in de afgelopen tijd toch zo close hebt gewerkt, gelachen en (in het begin..) ook gehuild. Nee, afscheid nemen zal nooit mijn ding worden. Ik haat het. Vanaf vandaag begin ik ook weer een beetje nerveus te worden en slaap ik slecht net als voor we naar hier vertrokken omdat ik veel te druk ben in m'n hoofd, heeft misschien ook te maken met dat we weer 11,5 in het vliegtuig moeten zitten wat ik stiekem toch wel spannend vond toen en natuurlijk om het laatste avontuurtje dat we gaan beleven in Kaapstad.

Anyway, tijd om te stoppen met schrijven want ik krijg er al weer een knoop in mijn maag van. Nederland, nu ECHT tot snel, maar eerst nog genieten van Kaapstad!!

Liefs,
Merle

  • 30 Maart 2014 - 16:02

    Daddy:

    Er zijn mensen die het niét zo erg vinden dat je terugkomt. Veel plezier met je laatste "avontuurtje" (?) in Kaapstad. Tot volgende week!

  • 30 Maart 2014 - 16:15

    Bayla:

    Uniek hè een hond die kan schrijven.
    Ik zal ook heel blij zijn als ik je zie misschien kan ik niet meer zo snel
    naar je toe rennen want ik heb een beetje pootje pijn maar ik voel aan mijn water
    dat het niet meer zo heel lang duurt voor je komt.

  • 30 Maart 2014 - 18:43

    Monique:

    Hé Merle,
    Je moeder en ik hebben ook veel (fiets-)reizen gemaakt en daarbij heel veel mensen ontmoet. En wij moesten toen ook heel vaak weer afscheid nemen van vrienden die we in korte tijd gemaakt hadden.
    (Weet je het nog Nicolle ......Pierre Hettema)
    Één van onze reisleiders zei toen tegen ons : het is beter afscheid nemen dan elkaar nooit gekend te hebben ,dat geldt in deze ook voor jou.
    Soms zijn herinneringen misschien wel even mooi als de werkelijkheid.
    Ik ben heel benieuwd naar die herinneringen (die je waarschijnlijk vast hebt gelegd op foto.)
    Tot volgende week en nog mooie dagen daar.......
    Liefs Monique

  • 30 Maart 2014 - 19:20

    Dippie & Doezel:

    Bayla kan schrijven maar wij ook hoor! We hebben van Roxanne gehoord dat jij nu echt een katten fan bent geworden en kunnen niet wachten tot je ons ook komt knuffelen. En we weten zeker dat Roxanne ook heel gelukkig wordt om jou te zien, want met ons een chill sesie zetten vind ze toch minder leuk dan met jou erbij.... Veel plezier nog in Kaapstad en tot snellll!

  • 31 Maart 2014 - 12:38

    Evie Van De Pol:

    Heey lief nichtje! Erg leuk om deze blog te lezen: inderdaad wat een verandering met je eerste blogs! Ik ben natuurlijk super benieuwd naar nog meer verhalen. Binnenkort maar eens een neven- en nichtendagje inplannen! Geniet er nog even van en veel plezier nog in Kaapstad! Vast tot snel :) xxx Evie

  • 31 Maart 2014 - 19:06

    Marianne (collega Van Je Moeder):

    Hoi Merle

    Nu heb ik ook je laatste reisverslagen gelezen. Je hebt echt genoten en veel ervaring opgedaan van Zuid Afrika.. En wat 'n mooie foto's.
    Nu nog even genieten in Kaapstad en dan terug naar Nederland.
    Ik wens je 'n goede reis terug en voor zaterdag Welkom Thuis.

    Vele groetjes Marianne Smits.

  • 01 April 2014 - 21:46

    Ell Roest (collega Van Je Mammie):

    Ha die Merle!
    Eind in zicht!!!
    Wat heb je ons mooi mee laten genieten van jouw Afrikaans avontuur, SUPER goed gedaan Merle.
    Heel erg leuk om je verhalen te lezen.
    Nog een hele gezellige tijd daar en voor jou en Pieter een hele goede reis!
    Hartelijke groetjes,
    Ell.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Merle

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 29201

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 04 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: