Kaapstad dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu Kaapstad dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu

Kaapstad dag 1 en 2

Door: Merle Rosenberg

Blijf op de hoogte en volg Merle

02 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zijn er dan eindelijk, Kaapstad!!
Gisterenochtend was het tijd om afscheid te nemen bij de Kloof. We hebben eerst met zijn alle gezellig ontbeten als allerlaatste momentje. Koffers ingepakt, alles drie keer gecheckt en toen was het tijd om te vertrekken. We hebben van iedereen afscheid genomen behalve Marjolein, omdat die natuurlijk samen met ons mee naar Kaapstad ging voor een nachtje. Zo'n raar idee als je dan voor de allerlaatste keer de poort uitrijdt bij de Kloof en je kleine wereldje achterlaat. Eigenlijk besef ik het nog niet helemaal, dat zal denk ik pas komen als ik weer in Nederland ben. De rit van Swellendam naar Kaapstad was echt weer prachtig. We zijn wat anders gereden dan de heenweg zodat we langs Betty's Bay kwamen, ook wel bekend om de pinguïnkolonie. Helaas was het niet zo'n mooi weer maar ondanks dat een super mooie plek met ruwe zee en natuurlijk heel leuk om al die pinguïns voorbij te zien waggelen. Na Betty's Bay zijn we, met nog twee tussenstopjes in Somerset, doorgereden naar Kaapstad. Bij aankomst in Kaapstad zijn we eerst naar de Waterfront gegaan om rechtstreeks naar Marjolein's favoriete sushi bar te gaan, de beste in Kaapstad zei ze, en daar is geen woord van gelogen, jammie!! De sushi bar zat midden in een mega grote shopping mall van Zara tot Louis Vuitton en Cartier. Daar hebben we dus even heerlijk een uurtje rondgekeken om vervolgens nog een rondje over de rest van de Waterfront te lopen. Echt een super leuke plek, het leeft er echt en er hangt een hele relaxte gezellige sfeer met overal leuke lounge bar's en restaurantjes. Na de Waterfront zijn we richting het hotel gegaan op Long Street. We hebben echt een top kamer, alles is nieuw en modern, schoon en luxe dus dat zit wel prima. Gauw de laatste 5 minuten van de happy hour mee gepikt en daarna uit eten gegaan in een gaaf restaurantje/lounge bar.

De volgende dag ontbeten in het hotel en op het balkon met een cappuchino en uitzicht op het levendige long street en de tafelberg besproken met Marjolein wat we die dag het beste konden gaan doen. Daar kan ik wel aan wennen! We hadden besloten om vandaag op de hop on-hop off bus te gaan. Dit is een topless bus waar je dus ook bovenin buiten kan zitten die door heel Kaapstad rijdt en stopt bij alle highlights. Met de tweedaagse tickets die wij gekocht hebben, kun je voor 250 rand (wat maar 17 euro is), twee dagen lang onbeperkt opstappen en uitstappen. Ideaal dus, en wat het mooie is is dat er bij élke halte om de 15 minuten een bus komt. Als je dus ergens uitstapt waarvan je denkt nah is hem toch niet helemaal, dan wacht je een kwartiertje en je stapt weer in de volgende. De dichts bij zijnde halte vanaf het hotel is 5 minuten lopen. Marjolein heeft ons even afgedropt met de auto en toen was het tijd tijd om weer afscheid te nemen. Het blijft vervelend..
Na een half uurtje in de bus en het centrum van Kaapstad gezien te hebben, besloten we uit te stappen bij Camps Bay. Monaco van Zuid Afrika, want wauw wat is dat een paradijsje! Witte stranden, groffe zee en alleen maar leuke tentjes om te eten en drinken. We hebben daar eerst een half uurtje op het strand doorgebracht om foto's te maken en een schilderij aangesmeerd te krijgen van een straat verkoper en daarna lekker geluncht met uitzicht op het strand. Even later weer op de bus gestapt en echt alleen maar genoten van het te mooie uitzicht langs de kust van Camps Bay totaan Green Point, waar we ook even uitgestapt zijn, en daarna naar de Waterfront. Ik hou van de sfeer in Kaapstad. Coctailtje gedronken in een coctailbar en daarna zjin we terug naar het hotel gegaan.

Morgen staat de blauwe route met het bussie op de planning. Die gaat buiten de stad om ipv door de binnenstad, wat we vandaag gedaan hebben. Hout Bay, Kirstenbosch, wijnhuizen, Houtbay, dat moet wel weer goed gaan komen denk ik zo! Vrijdag op onze laatste dag staat eerst om 9.00 Robbeneiland op de planning. Ben echt heel benieuwd hoe dat gaat worden, lijkt me heel bijzonder. Daarna in de middag de Tafelberg op en s'avonds alweer naar het vliegveld. De tijd gaat veeel te snel, maar ik heb ook stiekem heel veel zin om naar huis te gaan.

Goood night Cape Town!

• 02 April 2014 - 23:24

Daddy:

Wij nog 3 nachtjes slapen, jullie nog 2 nachtjes slapen en 1 nachtje vliegen.....

• 03 April 2014 - 19:50

Els:

Hee Merle, ik heb je de afgelopen weken gevolgd met je schrijven over je belevenissen in het verre. Wat heb jij veel gezien en beleefd en ook steeds meer genoten van het leven daar. Nu stap je bijna weer in het vliegtuig om naar huis te gaan......geniet nog even en dan op naar thuis. Goede reis terug en ik hoor de verhalen daarna Gr. Els

• 05 April 2014 - 00:04

Marie-José Schapenk: