Update - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu

Update

Door: Merle Rosenberg

Blijf op de hoogte en volg Merle

03 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Zo, weer lekker op de bank geploft na een werkdagje. Sinds mijn vorige post voel ik me al weer een stuk beter. Die avond was mijn 'moeilijkste' avond tot nu toe, maar de afgelopen twee dagen heb ik een stuk minder last gehad van de heimwee. Ik kan steeds meer genieten van hoe mooi het hier eigenlijk is en hoe lucky ik ben dat ik hier elke dag rond de 25/27 graden heb met zon. Ook begin ik al wat meer te wennen aan de mensen hier in het dorp en hoe anders het is om hier even boodschappen te halen en in Nederland. Mensen hier zijn een stuk minder out going dan in Nederland en ik voel me (nog steeds) best wel bekeken als ik hier door het dorp of de supermarkt loop. Ik ga express niet opgetut naar de supermarkt, maar zelfs dan voel ik me alleen al door mijn zonnebril of horloge of wat dan ook overdressed. Maar weten hoe laat het is en een zonnebril zijn toch wel een must dus laat ze maar lekker kijken denk ik dan.

Gisteren en vandaag hebben we allebei een late shift gedraaid, wat betekend van 13.00 tot sluit. We hebben nu beide onze draai gevonden in het werk en beginnen in het werkritme te komen, wat wel erg hard werken is. Gisteravond zat het restaurant helemaal vol, vandaag gelukkig ook wat lege tafeltjes. Op dit moment verblijven er heel veel leuke Nederlandse mensen, die ook echt geïnteresseerd zijn in ons en een gezellig praatje maken als ze ons zien. Dat maakt het werk ook een stuk leuker, dan weet je voor wie je het allemaal doet.

We hebben nu vijf dagen gewerkt en hebben morgen een lekker dagje vrij gekregen van Marjolein. Ze heeft ons ook gelijk uitgenodigd voor een lunch, dus om half een gaan we gezellig het dorp in en een hapje eten. Wel wordt het vanaf nu vrije dagen opsparen, want Marjolein heeft ons al gewaarschuwd dat we die in Februari niet vaak meer zullen hebben. Wel krijgen we waarschijnlijk de ruimte om een paar dagen voor vertrek naar Nederland in Kaapstad te gaan zitten. 4 April vliegen we terug, dus met onze opgespaarde vrije dagen zouden we dan bijvoorbeeld 31 maart richting Kaapstad kunnen gaan en daarna aansluitend de vierde naar het vliegveld en naar huis. Maaar zo ver is het nog lang niet, dus de komende tijd eerst hard werken voor onze vrije vakantie daagjes!

X, Merle

  • 03 Februari 2014 - 23:18

    Papa:

    Hai Merle, fijn te lezen dat je die moeilijke tijd nu achter de rug hebt. Zo te lezen heb je morgen 'n leuke dag voor de boeg. Veel plezier, en, if you are happy, we're happy too!
    x Daddy.

  • 03 Februari 2014 - 23:45

    Mama:

    Haai,
    Super om te lezen dat je beter in je vel zit ben trots op jou en ook op Pieter dat jullie die eerste moeilijke week doorstaan hebben.
    Vanaf nu proberen te genieten ook al moet je hard werken dat ben je wel gewend toch?
    XXX mama

  • 04 Februari 2014 - 01:04

    Carla:

    Hey Merlenaarafrika,
    Fijn te horen dat het wat beter met je gaat. Liep vanmorgen in het leypark en toen ik al die bevroren vijvers zag dacht ik : je zal maar in Zuid Afrika zitten... samen met je moeder naar een hele vreemde film geweest vanavond. Maar zelfs dan kan ze het niet laten om op haar telefoon te kijken of er geen bericht is van jou!!!
    Hahaha . Werk met zin en geniet de komende tijd van de MOOIE dingen! Xxx

  • 04 Februari 2014 - 07:40

    Nicolle:

    Duh Carla de film kon me niet boeien......

  • 04 Februari 2014 - 08:28

    Ellen Rosenberg:

    Hoi Merle, gelukkig heb je de (eerste) dip achter de rug. Het ziet er inderdaad prachtig uit daar. Leuk dat je regelmatig nieuwe foto' s plaatst. Ga zo door. Komt allemaal goed. Liefs, tante Ellen xxx

  • 04 Februari 2014 - 12:16

    Andrea:

    Blij te horen dat het beter gaat!!! Liefs

  • 04 Februari 2014 - 17:21

    Ingrid:

    Hallo Merle

    Heel leuk om je zo te kunnen volgen terwijl je zo ver weg bent. Hoewel de eerste dagen niet heel makkelijk voor je waren lees ik nu gelukkig ook positieve geluiden. Het is ook lastig je voor te bereiden op iets wat je niet kent, dus overvalt het je. Zo te lezen heb je fijne mensen om je heen die je er wel doorheen slepen. Ik vind wel dat jullie errrrg lange dagen moeten werken, dus zullen de weinige vrije dagen wel welkom zijn!
    Veel succes daar en ik blijf je verhalen volgen.
    Groetjes

    Ingrid ( Hellevoetsluis)

  • 04 Februari 2014 - 18:55

    Ine (collega Van Je Moeder):

    Hoi Merle en Pieter
    Knap dat jullie dit avontuur zijn aangegaan zeg!Geniet ervan ,want de tijd gaat snel!En wij genieten allemaal mee door die leuke verslagen van jouw!!Leuke foto op FB .Groetjesssssss

  • 04 Februari 2014 - 22:05

    Marianne (collega Van Je Moeder):

    Hoi Merle

    Van je moeder worden we op de hoogte gehouden van jou stage in Zuid Afrika.

    Ja 'n stage gaan volgen in het buitenland is 'n hele belevenis, dat ervaar je nu.
    De eerste week zit er nu bijna op en ja de eerste dagen dat valt echt niet mee, maar nu gaat het toch wel beter.
    Het is hard werken, maar wel fijn dat je nederlandse gasten hebt en die ook 'n praatje met jullie maken.

    Geniet morgen van je vrije dag
    Merle het gaat je goed en veel succes.
    Ik blijf je verslagen lezen.

    Vele groetjes Marianne.




  • 05 Februari 2014 - 19:03

    Lian:

    Hoi Merle,

    Ik vind het leuk om elke keer te lezen hoe het met je gaat en wat je daar allemaal doet en meemaakt.
    Gelukkig gaat het nu weer wat beter met je heimwee, maar helaas op je vrije dag weer een pechdag. Van het paard gevallen en je kin opengehaald..
    We blijven je volgen.

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Merle

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 15772
Totaal aantal bezoekers 29214

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 04 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: