Auw - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu Auw - Reisverslag uit Swellendam, Zuid-Afrika van Merle Rosenberg - WaarBenJij.nu

Auw

Door: Merle Rosenberg

Blijf op de hoogte en volg Merle

07 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Swellendam

Het is al weer even geleden dat ik iets heb geschreven, de tijd gaat ineens zo snel! Eerst zal ik vertellen over mijn eerste vrije dag. Marjolein heeft ons eerst meegenomen met het halen van wat boodschappen bij wat meer afgelegen landwinkeltjes, op die manier konden we weer wat meer van Swellendam zien en ze legde dan ook bij alle dingen waar we langs kwamen vanalles uit wat leuk is om te doen hier. Zo zei ze ook dat je hier kan paardrijden in de bergen, waarvan ik meteen een meter omhoog schoot dus heeft ze Adele laten bellen om een afspraak te maken voor die middag of de ochtend erna. Het werd die ochtend erna, dus dat was ook gelijk weer een leuk vooruitzicht. Tijdens de boodschappen kwamen we ook nog in een soort bouwmarkt/kledingwinkel/vanalles en nog wat, waar ze New Balance hadden voor omgerekend 20 euro haha, dus als iemand wil, u roept maar! Na de boodschappen zijn we lekker gaan lunchen bij La Belle Aliance, wat gerund wordt door Belgen. Heel leuk tentje waar je lekker aan de rivier kan zitten of in de schaduw onder de bomen. Eenmaal uitgegeten, wilde Pieter en ik naar het Merloth Reserve. Marjolein had verteld dat je hier een wandeltocht kunt maken van een uur heen en een uur terug, we moesten er alleen wel even met de mountainbike naar toe want het was te ver om te lopen vanuit onze cottage. Alleen dat 'even' met de mountainbike viel nog goed tegen. We moesten eigenlijk nonstop berg op, met volle zon op je kop en 30 graden dus eenmaal aangekomen was ik chagerijnig en helemaal kapot en toen bleek ook nog dat het reservaat gesloten was. Wat ik op dat moment niet heeel erg meer vond, want het was ook al laat en er hingen donkere wolken boven de bergen. Bergaf met de mountainbikes ging gelukkig een stuk soepeler. Die avond zijn we lekker uit eten gegaan om onze vrije dag af te sluiten. Daar heel toevallig nog onze (super aardige) Nederlandse gasten tegengekomen die ook een hapje gingen eten. Bij het afrekenen kwamen we er achter hoe goedkoop het eigenlijk was. We hebben allebei drie gangen gegeten, + een fles water en een fles wijn, voor 34 euro in totaal!!

De volgende ochtend vroeg opgestaan want paardrijden stond op het programma. Daar aangekomen bleek dat we samen gingen met twee belgen van rond de 20, die ook gezellig waren, dus ik had er helemaal zin in. De paarden werden opgezadeld en toen ik er eenmaal opzat voelde ik me weer even happy als 5 jaar geleden toen ik nog onder paardrijden zat. We begonnen met een heuveltje naar beneden, wat al best raar is want je zou denken dat die paarden elk moment naar beneden uitglijden maar dat waren ze wel gewend zei Stephanie (de instructrice). Maar toen kwam het, we moesten door een rivier. Dit was ik met mijn aantal jaren ervaring door een binnenbak paardrijden op en manege niet helemaal gewend. In die rivier lagen allemaal stenen en dingen dus ik hield m'n hart vast dat er niks raars gebeurde met dat paard of dat hij zou vallen en toen gebeurde het. Dat paard moest weer een klein heuveltje omhoog, om uit de rivier te komen, en ik weet niet wat er gebeurde maar hij begon ineens te rennen/springen of whatever, in ieder geval lag ik ineens op de grond. Stephanie was ook best wel in shock en zei dat zoiets nog nooit gebeurd is en al helemaal niet bij dat paard blabla, kan zei natuurlijk ook niks aan doen, maar ik had behoorlijk veel pijn dus we zijn weer terug gegaan en Pieter en ik hebben besloten om er niet meer terug op te gaan. Ik zag er echt uit om te lachen, alles zat onder het zand, heel mijn gezicht zwart, kleren naar de klote, schoenen pikzwart. Maar ik kon er niet zo om lachen op dat moment. Terwijl we terug liepen merkte ik dat mijn kin best wel pijn deed, bleek dat er een best grote schaafwond op zat dus ik ben echt letterlijk op mijn gezicht gegaan haha. Wij gauw Dettol ontsmetter halen in de supermarkt en heel gauw naar huis om te douchen. Die middag en avond nog een zware werkdag gehad van 1 tot 11 ongeveer, we waren super laat klaar omdat we een grote groep hadden, en die volgende ochtend moest ik weer een split draaien dus half 8 tot half 12 en half 6 tot sluit.

Die split was dus gisteren. Weinig slaap gehad, dus s'morgens al behoorlijk moe, dus wat dacht ik; laat ik gaan zonnen. En nee natuurlijk smeer ik me niet in. Domste wat je ooit kunt doen. Ik besloot ook nog eens te gaan zwemmen en bij het zwembad te gaan zonnen, waardoor het al helemaaal hard ging en 1 uur later was ik net een gegrilde kreeft. Oeps. Daarna heb ik ook nog eens 2 uur lang non stop gepoetst, want ik werd even helemaal gek van het feit dat ik onze cottage niet schoon vond, en toen recht daarna mocht ik weer aan de slag. Die avond was ik echt niet vooruit te branden. Alles deed pijn, want ik had nog spierpijn van mijn val, heel mijn lichaam gloeide en vooral mijn benen stonden in de brand en ik voelde me zo moe van van het weinig slapen de afgelopen dagen en geen rust pakken. Thank god zei Marjolein toen dat ik vandaag een dagje vrij mocht pakken, dus dat kwam precies op het goede moment. Gister me volledig uitgeput op bed laten vallen en net lekker uitgeslapen dus nu voel ik me al beter! Vandaag is Pieter niet vrij, maar draait hij een split net als ik gisteren moest doen dus tussen de middag is hij wel vrij. Waarschijnlijk weer even lunchen straks, omdat dat toch spotgoedkoop is. Vanavond avondje voor mezelf, dus dat wordt even iedereen Facetimen denk ik en bijkletsen.

Ik zal foto's plaatsen van de afgelopen dagen en hoe charmant ik er nu uitzie, totaal verbrand en onder de blauwe plekken! Haha tot de volgende keer.

  • 07 Februari 2014 - 11:40

    Daddy:

    Nou, hèhè, 't meeste wisten we al, maar het is toch altijd weer leuk om terug te lezen!

  • 07 Februari 2014 - 14:12

    Marjolijn Feijen:

    Heel leuk om te lezen enne ... zo beleef je nog eens wat ! xx

  • 08 Februari 2014 - 00:16

    Mama:

    Haai,
    Het is inderdaad weer een leuk verhaal je kan altijd nog schrijfster worden dat lijkt me wel iets.
    Had je het al gezien op FB op 10 april komt donderdags kinderen uit dan weet jij wel wat ik bedoel.
    Liefs mama

  • 08 Februari 2014 - 13:34

    Koko:

    Hoi Merle,
    Goed om te lezen dat je je nu druk kan maken om hele andere dingen zoals
    het feit dat een reservaat dicht is ,een val van een paard en verbrande benen....
    Je hebt je draai misschien een beetje gevonden en dat is mooi!
    Laat de zon lekker schijnen...... ,laat het eten je smaken...... en geniet!!!!
    Liefs Koko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Swellendam

Merle

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 29202

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 04 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: